ירפ"א א'1" content="">
רכישת מנוי
כניסה
X

סימולטור טיסה
ירפ"א א'1

מבחינת נראות סימולטור ירפ"א א'1 הוא הפשוט יותר מבין השניים המשתמשים את ירפ"א אך הוא לא בהכרח הקל יותר לתפעול. מדובר בגרפיקה בסיסית הכוללת מחוונים ודמות של מטוס אויב אחריו אנחנו רודפים. כטייס המטוס הרודף אנחנו מקבלים את זווית הראיה מהקוקפיט בלי כל התייחסות לתוואי שטח או לגיאוגרפיה כלשהי.

סימולטור טיסה ירפא א1
סימולטור טיסה ירפא א1

בתחילת כל תרגיל יטוס מטוס האויב במרחק קבוע מאיתנו מבלי לסטות מתוואי הטיסה. המטוס יזוז על גבי המסך אך ורק בהתאם לתנועת המטוס שלנו, כלומר באופן יחסי לתנועת המטוס שלנו אותו אנו מטיסים באמצעות הסטיק והמצערת. זה יכול קצת לבלבל, לפעמים נדמה שאנחנו מטיסים את המטוס שבתמונה אך אין כך הדבר (בתרגילים מתקדמים למטוס האויב תהיה תנועה אוטונומית המתווספת לתנועה שלנו וזה כמובן מקשה על המשימה).

בתרגיל פשוט יחסית המטוס שמולנו ימצא ברחק של 1 ק"מ מאיתנו ואנו נצטרך להתקרב אליו ולהישאר במשך מספר שניות מוגדר במרחק של חצי ק"מ ממנו. נעשה זאת באמצעות המצערת, נקדם את המטוס שלנו ונתקרב למטוס האויב. כאן מתחיל הקושי - למי שלא מכיר איך מטוס טס ולא מתייחס לפיסיקה האינרציאלית (זוכרים תאוצה בחמש יחידות פיסיקה?) המודגמת על גבי המסך, אך אל דאגה, הדברים ברי השגה וניתנים לאימון ולימוד, גם למי שלא הטיס בחייו.

ככל שהתרגיל נשמע פשוט, זכרו שהמטוס שלנו מגביר תאוצה וגם עם "נוריד את הרגל מהגז" ונחזיר את המצערת אחורה, המטוס ימשיך להתקדם עד שתושג תאוטה מספיקה כדי להביא אותו למקום שרצינו.

שוב, זה נשמע פשוט, אבל אנחנו מבטיחים לכם שבניסיונות הראשונים יגמר לכם הזמן המוקצב, בדרך כלל 60 או 90 שניות, לפני שתבינו מה קרה כאן ולמה כבר לא רואים את מטוס האויב על המסך.

בתרגילים מתקדמים יותר נתבקש לשמור על מרחק בטווח נתון ממטוס האויב ולירות בו באמצעות תחמושת שכמותה מוגבלת ואשר נדרכת רק אחרי שקיבענו את הטווח, הגובה והכיוון למשך 5-10 שניות רצופות. המשמעות היא שאם מטוס האויב יוצא ממרכז המטרה לא נוכל לירות בו ולהצליח בתרגיל. המרדף מתחיל כאמור במהירות קבועה השומרת על טווח קבוע מהאויב. כעת עלינו להתקרב אליו, לשמור אותו בגובה ובמרחב האופקי המותרים ואחרי "שננעל" עליו לזמן הנתון נוכל לירות בו.

במצב רגיל אנו רואים את מטוס האויב על המסך, אך אם הוא יוצא מטווח הראיה שלנו כל שיישאר לנו הוא ווקטור המצביע לכיוונו, ואם חלפנו על פניו לא יהיה לנו גם את הכלי הזה כדי לאתר אותו ובשלב הזה בדרך כלל הפסדנו את הקרב, או לפחות את המשימה.

אחד הדברים המאפיינים את הקושי בו מדובר הוא החזרתיות הרבה של אותם תרגילים, נצטרך לעבור אותם שוב ושוב עד שנצליח או שיגמרו הניסיונות המותרים. גם אם ניכשל המבחן ימשך ואתו תגבר תחושת התסכול וכאן אנחנו מגיעים לאחד הפרמטרים האישיותיים הנבדקים במבחן זה. הטיפ שלנו הוא פשוט, אם אתם חסרי סבלנות, זה לא יעבוד, ולצורך המחשה חשבו על טייס או טייסת מטוס או מסוק קרב שלפניהם שעות של טיסה לקראת היעד או המתנה לקראת משימה כשהם חגורים וללא יכול תנועה, חשבו על הנדרש ממי שמטיס מטוס קרב ולמה כל כך חשוב לחיל האוויר למיין אתכם בעניין הזה לפני הגיבוש.

המשך המאמר סימולטור טיסה ירפ"א א'2
לחץ כאן להרשמה