רכישת מנוי
כניסה
X

שלבי קורס הטיס

קורס טיס צבאי הוא מסלול הכשרה ארוך ומאתגר, המאפשר להפוך לטייס בחיל האוויר. הקורס נמשך שלוש שנים, והוא מחולק לשישה שלבים. שלב המכין, השלב הבסיסי, השלב הראשוני, שנת אקדמיה והשלב המתקדם.
להלן פירוט השלבים כפי שידועים לנו בעת כתיבת שורות אלה: קורס טיס צבאי הוא מסלול מאתגר ומספק, המאפשר להגשים את החלום להיות טייס בחיל האוויר. המועמדים לקורס צריכים להיות בעלי נתונים אישיים ומנטליים גבוהים, ולעמוד בתנאי הקבלה המחמירים.

איזה שלבים צריך לעבור בקורס טיס?

כדי להגיע לקורס טיס יש לעבור בהצלחה את המיון ואז הגיבוש ולהצליח בכל השלבים כולל הבדיקות הרפואיות. בהמשך בקורס עצמו יש שישה שלבים, שלב המכין, שישה שבועות של טירונות, לימודי אווירונאוטיקה, פיזיקה ומתמטיקה. טירונות 05 במשך חמישה שבועות כולל אימונים פיזיים ומנטליים קשים. לימודי תעופה במשך כשנה, כולל לימודים עיוניים ותרגולים מעשיים בטיסה. השלב הבסיסי הנמשך כשנה וכולל טיסות עצמאיות וטיסות מבצעיות. השלב הראשוני, שלב זה נמשך כשנה והוא כולל התמחות בסוגי מטוסים שונים. שנת אקדמיה הכוללת לימודים אקדמיים בתחומים שונים, כגון מדעי המחשב, הנדסת חשמל והנדסת מכונות. השלב המתקדם הנמשך כשנה וכולל התמחות בסוגים מתקדמים של מטוסים.

כמה זמן נמשך השירות הצבאי של בוגרי קורס טיס?

שירותם הצבאי של בוגרי קורס טיס הוא ארוך יותר משירותם של קצינים אחרים. בוגרי קורס טיס מתחייבים לשירות של שש שנים, מתוכן שלוש שנים כטייסים מבצעיים.

מה האחוז שעובר את כל השלבים בקורס טיס?

האחוז שעובר את כל השלבים בקורס טיס הוא נמוך יחסית. 10-20% מהמועמדים שמתחילים את הקורס מסיימים אותו בהצלחה. הסיבות לכך הן מגוונות, וכוללות קריטריונים פיזיים, קוגניטיביים ופסיכולוגיים מחמירים, כמו גם אתגרים פיזיים ומנטליים קשים במהלך הקורס.
כפי שידוע לכל, הכנה היא המפתח להצלחה, וחלק מההכנה עובר בסימולטור IRPA המכין את המשתמשים לקראת המבחן הטכני הראשון בו יפגשו במסלול המיון. בעניין זה מצאנו לנכון להביא מדברי אחד החניכים שלנו: "רכשתי את חבילת הסימולטור כדי להתאמן למיון הראשון, התאמנתי על כל השלבים וזה עזר לי מאוד! הסימולטור מאוד דומה למבחן האמיתי ומכין בצורה מיטבית, לדעתי ההכנה הזו מאוד עזרה לי לעבור את המיון." כפי שאנו מדגישים בכל הזדמנות, כדי להצליח צריך להתאמן בכל המישורים וגם, ואולי בעיקר, לרצות להצליח.
קריאה נוספת הכל אודות סימולטור הטיסה ירפא א'1 ו-א'2
לחץ כאן להרשמה