רכישת מנוי
כניסה
X

תנאי קבלה לקורס טיס צבאי

הטובים לטיס הוא מונח ארכאי שנקבע אי שם בזמנים בהם תנאי הקבלה היו גמישים יותר והתחרות על התפקיד קטנה יותר. היום, רבים מעוניינים בתפקיד הנחשק ועליהם לעמוד בכל הדרישות. תנאי הקבלה לקורס טיס צבאי כוללים פרופיל, דפ"ר, ציוני יום המא"ה וכמובן מעבר בהצלחה של כל שלבי המיון. המיון כולל כמה שלבים ובהם מבחנים פסיכומטריים, שני מבחני סימולטור, בדיקות רפואיות, מפגש עם פסיכולוג וכמובן שלב המיון האחרון שהוא הגיבוש.
קורס טיס צבאי הוא מסלול הכשרה מאתגר ומספק, המאפשר להגשים את החלום להיות טייס בחיל האוויר. המועמדים לקורס צריכים להיות בעלי נתונים אישיים ומנטליים גבוהים, ולעמוד בתנאי הקבלה המחמירים. הקריטריון הראשון לקבלה לקורס טיס הוא פרופיל רפואי 97 ומעלה. פרופיל זה מעיד על בריאות תקינה ואין בו סעיפים פוסלים לטיס. הקריטריון השני לקבלה לקורס טיס הוא דפ"ר של 70 ומעלה כעדות ליכולות קוגניטיביות גבוהות, הנדרשות לטיס.
ציוני יום המא"ה גם הם מהווים קריטריון לקבלה לקורס טיס. הציונים הנדרשים הם 2 ומעלה בפיקוד, 4 ומעלה בצוות ו-4 ומעלה בשדה.
בנוסף לקריטריונים המפורטים לעיל, המועמדים לקורס טיס נדרשים להשלים את כל שלבי המיון. שלבי המיון כוללים מבחן פסיכוטכני, מבחן כושר גופני, מבחן מנהיגות וראיון אישי ולכסוף גיבוש טייס.

בנוסף לקריטריונים המפורטים לעיל, קיימים גם קריטריונים נוספים שיכולים להשפיע על ההחלטה של ועדת המיון. קריטריונים אלו כוללים: גובה, משקל, השכלה ושפה.

קורס טיס צבאי הוא מסלול הכשרה מאתגר ומספק, המאפשר להגשים את החלום להיות טייס בחיל האוויר. המועמדים לקורס צריכים להיות בעלי נתונים אישיים ומנטליים גבוהים, ולעמוד בתנאי הקבלה המחמירים.

מה צריך כדי להיות טייס בחיל האוויר?

תנאי הסף לקבלה לקורס טיס כוללים פרופיל 97 או פרופיל 82. בעלי פרופיל נמוך מ-97 יתקבלו אך ורק אם אין להם סעיפים פוסלים כמו למשל בעיות ראייה מסוגים שונים (ולא רק ראייה של פחות מ-6-6). כמו כן נדרש דפ"ר 70 ומעלה וציוני יום המא"ה שהם לא פחות מ-2 בפיקוד, לפחות 4 בצוות ובשדה. כמובן שעל המועמד להשלים בהצלחה את כל שלבי המיון והגיבוש. לאחר מכן על המועמד לעבור בהצלחה קורס הנמשך 3 שנים ובו יעבור מספר שלבים כולל טירונות, לימודי טיסה ותואר ראשון.

איזה דפ"ר צריך לטייס?

דירוג פסיכוטכני ראשוני' או בקיצור המוכר דפ"ר הוא הציון הניתן לכם על פי תוצאות המבחן הפסיכוטכני הנערך בצו ראשון. דפ"ר 70 הוא סף לתפקידים רבים כולל תוכניתנים ומגיני סייבר, תפקידים ביחידה 8200 וביחידה 81 וזה גם ציון הדפ"ר הנדרש למיונים לקורס טיס.

איזה קב"א צריך כד להיות טייס בצבא?

קבוצת איכות או בקיצור קב"א הוא ציון משוקלל שהיה ניתן בעבר בצו ראשון כציון משוקלל של מספר פרמטרים. בשנים האחרונות הפסיק צה"ל להשתמש בקב"א כך שלא קיים כזה קריטריון גם לקורס טיס.

האם תנאי הקבלה אחידים בין נשים וגברים?

תנאי הקבלה לנשים וגברים זהים בכל הפרמטרים אך לנשים יש יתרון קל בקבלה למיון. בחיל האוויר הבינו מזמן שהדרך לשוויון הזדמנויות עוברת ביצירת עדיפות לקובוצות שקופחו בעבר, וכך, נשים הנמצאות בשלבי קדם גיוס ומיונים יכולות להתמיין למגוון תפקידים והמיון לקורס טיס לא נועל את האפשרויות האחרות. לגברים לעומת זאת קיימת עדיין מגבלה והם לא יכולים להתמיין לתפקידים אחרים כל עוד הם נמצאים בשלבי המיון לטיס.

האם טייס יכול להיות עם משקפיים?

כן, בהחלט, ויותר מכך, מכיוון שמערכות המטוס המודרניות מנגישות את המידע באופן ברור יותר, חיל האוויר הולך לקראת מרכיבי המשקפיים ומגמיש את הקריטריונים. נכון לזמן כתיבת שורות אלה מרכיבי משקפיים עד מספר 2.25 יזכו בהזדמנות להתקבל לקורס הטיס הנחשק.

האם אפשר להיות טייס עם דפר 60?

בעלי דפ"ר 60 יכולים להגיע לתפקידים מצוינים בצבא, לצאת לקצונה. להתמיין לקורס חובלים ומסלול גאמ"א סייבר, לקבל תפקידים בחיל התקשוב כמו בודקי תוכנה, מפתחי לומדה, אנליסטים של מידע מבצעי וכדומה, אך לא להתמיין לקורס טיס. לשם כך נדרש דפ"ר 70 וציונים מתאימים ביום המא"ה.
לסיכום מצאנו לנכון להביא מדברי אחד החניכים שלנו: "רכשתי את חבילת הסימולטור כדי להתאמן למיון הראשון, התאמנתי על כל השלבים וזה עזר לי מאוד! הסימולטור מאוד דומה למבחן האמיתי ומכין בצורה מיטבית, לדעתי ההכנה הזו מאוד עזרה לי לעבור את המיון." המוטו הוא פשוט, להתאמן, הרבה, לכל השלבים, ובעיקר לרצות. אם יש לך את הנתונים ואת הרצון, השמים הם הגבול.
קריאה נוספת ירפ"א 112
לחץ כאן להרשמה