רכישת מנוי
כניסה
X

כמה מסיימים את קורס טיס

קורס טיס בחיל האוויר הישראלי ידוע כאחד הקשים והמאתגרים ביותר. לאורך הקורס, הנמשך כשלוש שנים, עוברים החניכים הכשרה אינטנסיבית הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטלית. כתוצאה מכך, שיעור המסיימים את הקורס נמוך יחסית.
בממוצע לאורך השנים, שיעור המסיימים הממוצע עמד על כ-15%. מספר הנשים המסיימות את הקורס נמוך משמעותית משיעור הגברים. הסיבות לשיעור המסיימים הנמוך הן הדרישות גבוהות, קורס טיס דורש מהחניכים יכולות פיזיות ומנטליות גבוהות במיוחד, לחץ נפשי, הקורס מלווה בלחץ נפשי רב, הנובע מהדרישות הגבוהות ומהתחרות בין החניכים. בין הגורמים המשפיעים על שיעור המסיימים אפשר למצוא מוטיבציה, חניכים בעלי מוטיבציה גבוהה יותר נוטים להצליח יותר בקורס, הכנה מוקדמת, חניכים שהכינו את עצמם היטב לקורס, הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטלית, נוטים להצליח יותר וגם תמיכה חשובה, תמיכה מצד המשפחה, החברים ומפקדים יכולה לסייע לחניכים להתמודד עם הקשיים בקורס.

קורס טיס הוא אתגר קשה, אך בהחלט אפשרי. חניכים בעלי מוטיבציה גבוהה, הכנה מוקדמת ותמיכה סביבתית יכולים להצליח ולסיים את הקורס בהצלחה.

כדי להבין את ייחודיות מסיימי הקורס אפשר לבחון את משפך הסינון משלב המיונים אליו מגיעים כל שנה כעשרת אלפים תיכוניסטים בכיתות י"א ו-י"ב אשר עומדים בקריטריונים הבסיסיים הכוללים דפ"ר, ציוני יום המא"ה, ופרופיל.

מתוך קבוצה גדולה זו יגיעו לגיבוש כ-700 צעירים נלהבים ופחות מחצי מהם יגיעו לקורס עצמו. את הקורס יסיימו כ-30 עד 40 אנשי צוות אוויר חדשים, כך שבשקלול שני הקורסים הנפתחים כל שנה אנחנו מקבלים פחות מ-1 אחוז ממיון לסיום הקורס. בחישוב פשוט, בכל קורס נושרים כ-300 פרחי טיס בשלבים שונים.

בניגוד למיתוס הרווח, רוב מסיימי הקורס מגיעים מהעיר ורק 25% מתגוררים בישובים קהילתיים ובמושבות. כ-18% מהמסיימים הם מושבניקים ורק 11% קיבוצניקים.

למעלה מחצי מבוגרי הקורס מתגוררים במרכז הארץ, חלק נכבד מגיע מהצפון ורק כ-10% מדרום הארץ.

איך להגדיל את הסיכויים לסיים קורס טיס?

הכנה פיזית: הכנה מנטלית: טיפים נוספים: קורס טיס הוא אתגר גדול, אך בהחלט אפשרי להצליח בו. עם הכנה נכונה, מוטיבציה גבוהה ועבודה קשה, תוכלו להגשים את חלומכם ולהפוך לטייסים. כדי להתכונן לשלבח המיון הראשונים אנו מציעים הכנה לסימולטור ירפ"א א'1, הסימולטור יכין אתכם לאתגר הראשון והחשוב כל כך.

כמה מסיימים קורס טיס?

בכל שנה נפתחים שני קורסים ובממוצע ניגשים אליהם כ-300 פרחי טיס ומתוכם בחלוף שלוש שנים כ-30 עד 40 גברים ונשים יענדו כנפי טיס.

כמה עוברים את הגיבוש טיס?

בערך כמחצית הניגשים לגיבוש עוברים אותו בהצלחה. בממוצע ניגשים לגיבוש כ-700 נערים שעברו בהצלחה את שלבי המיון השונים עד לגיבוש, כאמור כמחצית מהם יהיו מועמדים להגיע לקורס טיס.

כמה גברים מסיימים קורס טיס?

מרבית צוות האוויר מורכב עדין מגברים וזאת מכיוון שהדרישות גבוהות והמוטיבציה בקרב הבנות נמוכה מזו של הבנים כך שפחות בנות מתחילות את המיונים. בכל קורס יסיימו כ-30 יד 40 גברים את הקרוס.

כמה נשים מסיימות קורס טיס?

מספר הנשים המסיימות את הקורס נמוך משמעותית ממספר הגברים, היחס הוא בערך 10% נשים מכלל הבוגרים/בוגרות כך שרק 2-5 נשים מסיימות את הקורס. כדי להתמודד עם המספר הנמוך מציע חיל האוויר תנאי פתיחה מועדפים לבנות אך ההבדלים הפיסיולוגים ואולי גם המוטיבציה הנמוכה יותר אצל בנות להיות צוות אוויר משפיעים חזק על התוצאות הסופיות.
בחיל האוויר מודעים כמובן לפער ומציינים כי אין מקום לספקות באשר ליכולותיהן של נשים לסיים את הקורס בהצלחה, שכן אחוז הנשים המסיימות לעומת אלו שהחלו את הקורס זהה לזה של הגברים. ולכן, ככל שיתחילו את הקורס יותר נשים כך מספרן יעלה גם בקרב הבוגרות.
קריאה נוספת הכל אודות סימולטור הטיסה ירפא א'1 ו-א'2
לחץ כאן להרשמה