רכישת מנוי
כניסה
X

הציוד הנדרש למבדקי הסימולטור בירפ"א

במאמר זה ננסה להשלים את הידע החסר למרבית המועמדים למיוני קורס טיס בעניין הציוד הנדרש כדי להתאמן, ומה באמת מצפה לכם בירפ"א מבחינה זו.

כדי להשתמש בסימולטור יש להצטייד בסט מצערת וסטיק מהסוג המשמש למשחקי סימולטור, ולמרות שיש דגמים רבים שנתמכים, חשוב שתבחרו דגם שתואם את סטנדרט HOTAS.

סט מצערת וסטיק (HOTAS) הוא לא עוד גאדג'ט, אלא כלי עבודה חיוני למי שמעוניין להצליח במיונים. סט זה מדמה את אופן השליטה במטוס קרב ומאפשר לכם לתרגל בצורה יעילה ואינטואיטיבית. חשוב לבחור סט תואם סטנדרט HOTAS, המבטיח תאימות מקסימלית עם סימולטורי ירפ"א וסימולטור האימון שלנו.

מה זה בכלל HOTAS

HOTAS, ראשי תיבות של Hands On Throttle-And-Stick, הוא הרבה יותר מסתם מושג טכני. זוהי תפיסה ארגונומית פורצת דרך בעיצוב תא הטייס, המאפשרת לטייס שליטה אינטואיטיבית ומהירה במערכות המטוס, תוך שמירה על ידיים על ההגה ועל המצערת בכל עת.

בסט HOTAS ידית המצערת שולטת במנוע המטוס, ומאפשרת לווסת את עוצמתו ודחיפתו בעוד מוט ההיגוי (סטיק) שולט במשטחי הניהוג, ומאפשר תמרון מדויק וגמיש. אינטגרציה מתוחכמת של כפתורים ומתגים חיוניים הממוקמים על המצערת והסטיק מאפשרים הפעלה של מערכות קריטיות ללא הסטת הידיים מההיגוי.

למערכת זו יתרונות משמעותיים ושיפור יעילות לעומת תצורות ותיקות יותר, היא מאפשרת תפעול מהיר ומדויק של מערכות המטוס, תורמת לביצועים מיטביים במשימה, משפרת את המודעות המצבית, מפחיתה עומס קוגניטיבי, ומאפשרת לטייס להתמקד בנעשה סביבו. בנוסף, שליטה טובה יותר במטוס, מפחיתה את הסיכון לתאונות.

התפתחות היסטורית של HOTAS בדורות מטוסי הקרב:

  • דור ראשון: מערכות בקרה פשוטות, התמקדות בהטסת המטוס.
  • דור שני: התפתחות האוויוניקה, הוספת פונקציות לממשק הטייס.
  • דור שלישי: אינטגרציה מתקדמת, יצירת תפיסת HOTAS.
  • תפיסת HOTAS היא סטנדרט בכל מטוסי הקרב המודרניים ומשמשת בסימולטורי טיסה מתקדמים וכך ומאפשרת אימון מציאותי. לתפיסה זו יש אחיזה גם מחוץ לעולם הטיסה, עקרונות HOTAS מיושמים גם בתכנון כלי רכב וקונסולות משחק, וכך, HOTAS היא לא רק טכנולוגיה, אלא תפיסה חדשנית המאפשרת לטייסים שליטה עילאית, יעילות מוגברת ובטיחות משופרת. תפיסה זו תורמת רבות להצלחת משימות טיסה ותמשיך להוביל את התפתחות תא הטייס בעתיד.

    מתוך הדברים אפשר להסיק שבחירת ה-HOTAS במבחני ירפ"א אינה מקרית, התצורה בה הנבחן יושב ומצד אחד שלו המצערת ומצד שני הסטיק והמסך לפניו תורמת להבנת הסיטואציה והכנסת הנבדק לתפקיד.

    באיזה סטיק ומצערת כדאי לבחור

    מהמגוון העצום של בקרים יתכן וברשותך כבר מוצר שניתן להשתמש בו לאימון, אך אם עליך לרכוש מוצר חדש אנו ממליצים בחום לרכוש מוצרים של חברת ThrustMaster ובמיוחד את אחד משלושת הדגמים הפחות יקרים והם HOTAS X, HOTAS ONE או HOTAS 4.

    הסיבה שבחרנו ביצרן זה ובדגמים אלה אינה קשורה ליכולת שלנו לספק אותם, נכון שאנו מציעים לרכישה את אותם המוצרים אך אתם יכולים לרכוש אותם או אפילו טוב מכך, להשאיל אותם מחברים לצורך האימון. הסיבות שבחרנו בהן קשורות אך ורק לאופי הטכני של הדברים. שלושת הדגמים עובדים מצוין עם Windows בגרסאות המתקדמות (שימו לב שאין תמיכה ב-Mac לסוגיו השונים), הם זמינים ואינם יקרים.

    יתרון נוסף בשימוש באחד מהמוצרים שציינו הוא העובדה שבמידה והבקרים שתבחר מוכרים למערכת לא תצטרך לבצע התאמה, המערכת תבצע זאת עבורך. במקרים אחרים ניתן להתאים את הבקרים לסימולטור, זו לא פעולה מסובכת אך כדאי להתייעץ איתנו אם רוכשים בקרים שלא נמצאים ברשימת ההמלצות.

    בעת חיבור הבקרים למחשב תוכל לראות בדף ההגדרות את כל הבקרים המחוברים למחשב שלך וביניהם המצערת והסטיק שלהם אתה זקוק כדי להפעיל את הסימולטור. לעיתים תוכל לראות ברשימה בקרים שאת חלקם אולי לא תזהה, אלה הם בקרי משחק פיסיים או וירטואליים, בקרי מולטימדיה, בקרי קונסולות משחק ואף בקרים לא מזוהים. במידה וקיימים כאלה התעלם מהם ובחר את המצערת והסטיק המיועדים לסימולטור.

    אם הרשימה לא כוללת לפחות בקר אחד, והוא הבקר שרכשת, לא תוכל להתקדם. במקרה כזה בדוק שהחיבור תקין ועדכן את הדרייברים של הבקר (בדרך כלל לא נדרש במערכות הפעלה מתקדמות).

    Thrustmaster HOTAS 4

    אם ברשותך בקר מסוג HOTAS 4 תוכל להוריד את הדרייברים ישירות מהאתר שלנו בקישור שנמצא בדף ההגדרות. לאחר התקנת הדרייברים לחץ על אחד הכפתורים בבקר כדי שמחשב יזהה אותו.

    אם ברשותך בקר מסוג HOTAS 4 והתצוגה במחשב מראה דגם דומה אך לא זהה, ככל הנראה לא התקנת את הדרייבר המתאים.

    Thrustmaster HOTAS ONE

    אם ברשותך בקר מסוג HOTAS ONE, ברוב המקרים בקר זה אינו דורש התקנת דרייברים אך יש לשנות את מצב כפתור המערכת מ-XBox ל-PC, הכתפור נמצא בחלק האחורי של בסיס הסטיק. שנה את הכפתור למצב PC ורק אז חבר אותו למחשב.

    קריאה נוספת הכל אודות סימולטור הטיסה ירפא א'1 ו-א'2
    לחץ כאן להרשמה